Muzica Crestina Contemporana

Muzica Crestina Contemporana (MCC, engl. CCM – Contemporary Christian Music) – Inselare si apostazie

Muzica Crestina Contemporana (MCC) este un vitel de aur modern. Cuvinte crestine sunt folosite cu muzica pagana, “babiloniana” si apoi este introdusa in servicii de inchinare. Putini oameni inteleg pericolele acestei practici care distrug muzica sacra, muzica bisericeasca. In comunicarea zilnica stim ca mesajul cuvintelor capata  semnificatii diferite in functie de tonalitatea vocii: de exemplu, daca strigi cuvintele “te iubesc”, cealalta persoana intelege ca esti suparat, ca reprosezi ceva (violenta verbala+cuvinte frumoase). Sau, daca fetita ta iti spune “te iubesc” intr-un mod senzual, ca tata vei fi socat, te intrebi cand si de unde a invatat sa spuna acele cuvinte in modul respectiv. MODUL IN CARE SPUNEM CEVA poate schimba radical semnificatia si impactul cuvintelor noastre. Acelasi principiu se aplica si cantecelor (muzica/melodie+cuvinte). Din acest motiv Muzica Crestina Contemporana (MCC) este periculoasa: cuvintele frumoasa nu sunt suficiente pentru a face cantarea placuta si acceptata de Dumnezeu.

Pentru a intelege mai bine acest subiect si la ce fel de muzica ne referim, puteti lectura articolul Muzica Crestina Contemporana (click pe titlu; fisierul este in format pdf, poate fi si descarcat pe calculatorul personal).

A vorbi despre rock crestin, rapp crestin, reggae crestin, R&B crestin etc este ca si cum am folosi termeni precum pornografie crestina. Batalia dintre Domnul Hristos si Satana se da si pe taramul muzicii. Fiii luminii vor fi atenti sa aleaga doar muzica sacra, muzica bisericeasca crestina, in ascultare de Cel care a inventat muzica si caruia I se cuvine inchinarea noastra.

Originile muzicii moderne si muzica crestina contemporana (MCC)

Muzica si puterea ei transformatoare

Cyril Scott, un compozitor de seama al secolului al 20-lea scria: “Este raspandita ideea ca stilurile muzicii sunt doar rezultatul si expresia civilizatiilor si sentimentelor nationale – adica civilizatia este pe primul plan si apoi urmeaza caracteristicile speciilor muzicale. O examinare atenta a istoriei insa dovedeste exact contrariul: o inovatie in stilul muzical a fost urmata in mod invariabil de o inovatie in domeniul politicii si al moralei. Mai mult… declinul muzicii [in Egipt si Grecia] a fost urmat de declinul total al insesi civilizatiilor egiptene si grecesti.

Filosoful american Henry David Thoreau ( sec XIX) scria: “Muzica poate fi nociva. Un asemenea factor pare sa fi condus la distrugerea Greciei si Romei, si va distruge Anglia si America.”

Platon, cand a scris Republica, scrie doar un paragraf despre aspecte economice, dar dedica 40 de pagini muzicii.”

“Unul dintre contemporanii lui Platon, Damon din Atena, scria, ‘Lasati-ma sa compun cantecele unei natiuni si nu imi pasa cine se ocupa de legile ei.’

“Inovatia muzica este plina de pericole pentru Stat, pentru ca atunci cand stilurile muzicale se schimba, legile Statului intotdeauna se schimba si ele.” (Platon, Republica lui Platon: Scena mintii)

Muzica imita direct pasiunile si starile sufletuluicand cineva asculta o muzica ce imita o anumita pasiune, devine imbibat cu aceeasi pasiune si, daca asculta un timp indelungat o muzica ce inalta pasiuni josnice, tot caracterul va fi modelat intr-o maniera josnica.Aristotel

Muzica a fost creata cu un scop sfant, sa inalte gandurile spre ceea ce este pur, nobil si inaltator, sa trezeasca in suflet devotiune si recunostinta fata de Dumnezeu.Patriarhi si Profeti, p.594, by E.G. White

“Trebuie exercitata multa grija in alegerea muzicii folosite in casele noastre, adunari sociale, scoli si biserici. Orice melodie care apartine genului jazz, rock sau alte forme hibride[adaugirea noastra: aceste frome hibride sunt muzica pop, soul, r&b (rhythm and blues), reggae, rap, hip hop, ska etc):, sau a unui limbaj care exprima vulgaritati, trebuie evitate." Manualul bisericii adventiste, p.144 (editia 2010, paginatia din engleza)

Muzica crestina contemporana - seminarii video

Ivor Myers - "Evadare din gaura neagra" - un fost rapper isi poveste experienta convertirii si pericolele muzicii pe care obisnuia sa o asculte

Lucian Cristescu – “Diabolis in musica” – o serie de mai multe prezentari dedicate muzicii

Muzica sacra, muzica crestina, muzica bisericeasca

Muzica crestina contemporana – exemple de “Asa NU”

Cuvintele crestine sunt daramate, neutralizate de muzica folosita ca suport. Acesta este rezultatul muzicii crestine contemporane (muzica lumeasca+cuvinte crestine)


6 thoughts on “Muzica Crestina Contemporana

    • Vorbim de piesa pe care o canta in primul rand, nu de solista. Din pacate aproape toata lumea s-a plictisit de muzica crestina clasica si doreste ceva nou. Daca noul ar fi si sanatos, nu ar fi nici o problema (chiar e binevenit). Luiza a preluat melodia din repertoriul muzicii “crestine” contemporane. Din pacate melodia mentionata nu este o exceptie, si nici solista nu e o exceptie in peisajul actual. Pun un link unde se vede melodia originala, in engleza (cu ceva mai multa orchestratie, dar aceleasi ritmuri). Este o muzica sentimentala, senzuala, care nu are ce cauta in inchinare si in viata crestina. Here I Am (Majesty) – Hillsong

      • Da,cu Here I am,sunt de acord,nu este potrivită,dar are si alte cantari care sunt bune,nu-i aşa?Cum se face diferenta,ce e bun si ce nu e bun?

      • In articolul in format pdf mentionat pe aceeasi pagina, Muzica crestina contemporana, este mai multa informatie despre cum putem diferentia muzica buna de cea care isi are originea in abis. Din pacate solistii care folosesc si piese din a doua categorie, “reusesc” sa aduca si in cantarile bune influente nelalocul lor. Nu intram aici in amanunte dar merita urmarit cu atentie fenomenul pentru ca este unul des intalnit si foarte trist.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>